Esenköy Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü

Etiketler :
Yalova/Çınarcık-Esenköy Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü ve ASO bünyesinde katıldığım "Öğretim Yöntem ve Teknikleri (Matematik) Kursu" (2016/198) içerisinde matematik alanında yeni çıkan yöntem ve teknikler hakkında gayet yararlı paylaşımlar edindim. Türkiye'nin çeşitli yerlerinde görev yapan meslektaşlarımızla birlikte Matematik öğretimine dair yeni yaklaşımlar hakkında fikir sahibi olduk. Şimdi bu Hizmetiçi Eğitim kursuna Mebbis başvurumuzla başlayan ve dönüşe kadar olan izlenimlerimi istifadenize sunuyorum. (01.08.2016-05.08.2016)
Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü Yalova - Çınarcık Esenköy beldesinde bulunmaktadır. Yalova´dan 38 km, Çınarcık´tan 20 km ilerdedir. Esenköy dolmuşları Yalova´dan birer saat arayla hareket etmektedirler. Yenikapı üzerinden Deniz Otobüsleri ile de Esenköy'e ulaşım vardır. Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü'ne ulaşım için bizim gibi kendi arabanızla Konya'dan yola çıkmışsanız öncelikle Bursa'ya gelmeniz daha kısa bir yol olacaktır. Bursa'dan sonra aşağıdaki haritada belirttiğim gibi farklı alternatif yollar karşımıza çıkmaktadır. Biz giderken maalesef Armutlu üzerinden gitmek gibi bir hataya düştük. Navigasyonun kısa olarak gösterdiği yoldan giderek aslında zaman olarak kendimizi epey zorlamış da olduk. Yol hem virajlı hem de Yalova Çınarcık üzerinden gelen yola göre daha dar. Kesinlikle bu aşamada Yalova'ya gidip buradan Çınarcık üzerinden Ensitütüye ulaşmanız sizin için zaman ve yorgunluk açısından daha yararlı olacaktır. Yalova Çınarcık üzerinden normal bir hızla gitmeniz durumunda bile Bursa'dan Ensitütüye yaklaşık 1,5 saat gibi kısa bir zaman diliminde ulaşabilirsiniz. Bu yolun bu kadar kısa olduğunu, geç de olsa kurs bitiminde-dönüşte- denediğim için yakınen tecrübe etmiş olduk.
Ulaşımı bu şekilde hallettikten sonra Eğitim Ensitütüsü'ne ulaşmış oluyoruz. Enstitü 50 dönüm arazi üzerine kurulu, dağ ile deniz arasında bir konumda yerleşmiş olup; içerisinde konaklama yerleri, yemekhane, dinlenme salonu, derslikler, eğitim binası, havuz, konferans salonu, mescid, spor ve aktivite salonları ile tam bir eğitim kampüsü mahiyetindedir. Konaklama imkanları ve yemekleri ile gayet güzel bir ortam sunan merkezde, hem dinlenme hem de yeni yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olma şansını çok iyi bir şekilde değerlendirebilirsiniz. Dersler bittikten sonra deniz keyfini yaşayabilir veya Esenköy sokaklarını gezerek dinlenme ve enerji depolama fırsatını elde edebilirsiniz. 
Derslerde Matematik Öğretim ve Yöntem tekniklerinden özellikle Problem Çözme yaklaşımı hakkında verilen  teorik bilgiler eşliğinde lise müfredatında kullanılabilecek düzeyde pratik uygulamalar da yaptık. 5E öğretim modeli (Giriş, Keşif, Açıklama, Derinleştirme,Değerlendirme) hakkında bilgileri dinlemekle birlikte derslerde nasıl kullanılabileceği konusunda yapıcı uygulamalar sunduk. Matematik eğitiminde kullanılan yeni teknolojiler hakkında bilgi sahibi olduk. Yararlı geçen eğitim sürecinin ardından Kurs olması sebebiyle bir sınavla hizmetiçi eğitimini bu şekilde sona erdirmiş olduk.

Beş günlük eğitim süresi içerisinde Yalova'nın çeşitli yerlerini de gezme fırsatımız oldu.  Delmece Yaylası, Yürüyen Köşk, Erikli Yaylası, Erikli Şelalesi, Termal Kaplıcaları, Dipsiz Göller, Karaca Arboretumu, Atatürk Köşkü Müzesi gibi yerleri gezme fırsatımız oldu. Tema vakfını kuran Hayrettin Karaca'nın Yurtiçi ve yurtdışında gezdiği yerlerden botanik bahçelerinden fidanlar/tohumlar toplayarak kurduğu Yalova'daki Karaca Arboretumu, dünyanın her yerindeki botanikçiler tarafından bilinen ve kesinlikle görülmesi gereken bir ağaç bahçesidir. Termal Kaplıcaları, Yalova İl Merkezi'ne 12 Km uzaklıkta kurulu bir tesistir. Sularının kaliteli ve içilebilir olması nedeni ile dikkat çekici niteliktedir. Göz suyu, mide suyu, menbaa,kaplıcalarla istifadenize sunulan çok güzel bir sağlık ve dinlenme kuruluşudur.İçerisinde gezilecek çeşitlilikte ağaç ve çiçek bahçeleri de mevcuttur.   Mutlaka uğramanızı tavsiye ediyorum. 
Hizmetiçi Eğitim vesilesi ile bu güzel günleri yaşadığımız için kendimi şanslı hissediyorum. Rahat ve huzur içerisinde yaşadığımız, bunun gibi pek çok imkanları bizlerin istifadesine sunan devletimizin , milletimizin de ilelebet payidar olmasını, bayrağımızın şerefle göklerde dalgalanmasını ve bu güzel ülkemizin hiçbir zaman  iç ve dış düşmanların tuzaklarına boyun eğmemesini Cenab-ı Mevladan niyaz ederim. Allah devlete millete zeval vermesin. (amin)


9 yorum:

  1. Kurs saatleri ne zaman acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her kursun kendine göre bir saati var. Kurs toplam saatine göre programlar değişiklik gösterir. Genelde sabah 9:00 da bütün kurslar başlıyor.

      Sil
  2. Son gün dersler kaçta bitiyor hocam? Tam olarak oradan kaçta ayrılmış oluyoruz? Bir de kalma durumu nasıl oluyor, odalar tek kişilik mi yoksa birkaç kişi birden mi kalınıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güncel bilgiler için ensitüyü arayınız. İki ve üç kişilik odalar vardı.Programa göre son gün ayrılma saati değişiklik gösterir.

      Sil
  3. Kalma ve yemek kismini kim oduyor bilginiz var mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meb hizmetiçi eğitim onayıyla sizin adınıza konaklama ve ulaşım masrafı ödenir. Yemekler için bir kart verilir adet olarak o karttan masraf düşer. Ekstra harcamaları siz karşılarsınız.

      Sil
  4. Ailemizle (eş ve çocuklar) gidebilir miyiz? Aile ile gitmemizi tavsiye ediyor musunuz?
    Aile ile gidecek olsak önceden arayıp yer/oda ayırmak mı gerekir mağdur olmamak adına?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hizmetiçi eğitim ve kurs olduğu için bir seminer ve eğitim alacaksınız. Yer konusunda enstitü ile görüşüp aile için kalacak yer ayarlaması yapmalısınız. Aksi halde yoğun program ve kurslarda yer sıkıntısı ile karşılaşabilirsiniz.

      Sil
  5. Bir kaç hafta önce Esenköy Hizmetiçi Eğitim Enstitüsünde kursta idim.Herşey çok güzeldi.Özellikle Müdür Yardımcısı Fevzi Nite Beye çok teşekkür ederim.Tüm sorunlarımızla ilgilenmesi,beyefendiliği ve nezaketi ile tam bir örnek...

    YanıtlaSil

Fayda vermeyen ilimden Allah'a sığınırım. “Allah'ım; bana öğrettiklerinle beni faydalandır, bana fayda sağlayacak ilimleri öğret ve ilmimi ziyadeleştir."

İlim; amel etmek ve başkalarıyla paylaşmak içindir. Niyetimiz hayır, akıbetimiz hayır olur inşallah. Dua eder, dualarınızı beklerim...

Aşağıdaki Yazılar İlginizi Çekebilir!!!

En Çok Okunan Yazılar